Havsöringsäsongen är i antågande.



Nu är hösten här och jag o Macke min jobb/fiske polare, går bara och väntar på att de ska blåsa in lite sydliga vindar och att vattnet ska krypa nerått 8-10 grader. De är då vi ska ut och jaga dom små fina fiskarna.

Fick veta för någon månad sen att i samma område som vi fiskar så togs det en öring i våras på 8,9 kg. Så jag kan bara längta tills de smäller på en sådan på mitt spö. 

Allt efter som vi fiskar nu i höst/vinter så kommer jag lägga upp hur dagarna varit och hur fisket var. Kommer oxå medela vindar, vatten temp och vilken smörgås jag åt. 
Längtar som fan helt enkelt

Tjing Johan....  

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kan inget om fiske, men kul att läsa om andras intressen.. Mvh Jenny

2008-10-11 @ 20:19:31
URL: http://smulis74.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0