Helgen vi bomma totalt.

DAG 1:
Ja hopp då var vi ute båda dagarna och inte ett liv "nästan" 

Jag, Macke och Martin skulle ge oss på lite öring. Samma visa som förra helgen klockan ringde 04:30 och man vaknar alltid lätt när de är öringdags. haha 
Men nu var de 6 minus och nästan ingen vind. Vi hade på känn att de skulle vara trögt. Vinden kom från väster och höll 2-4 sekund inte så bra men så att vattnet krusa iallafall. 

Vi var på våra vanliga ställen men kände inget. Sen pröva vi lite nytt och där PANG i mitt spö, men han aldrig göra mothugg. 
Så dag 1 var seg som fan och vi gav upp rätt tidigt. 

DAG 2:
Jag lät båten ligga kvar där nere vid en brygga, så vi slapp dra upp den och köra ner med båten dan efter. När vi ändå skulle ner. 
IS...... hela viken var full med IS så min båt fick vara isbrytare, något den gjort förut men jag trodde helt klart att de inte skulle vara så mycket is. 

Vinden höll 1-3 sekund och rent från väst. Helt klart dålig vind, Men jag hade ju sagt att vi skulle fiska och ut skulle vi. Så enkelt var de. hahaha
Vi for runt där bland kobbar och skär och inte ett hugg eller påstötning. Även denna dag gav vi upp tidigt och for hem innan de vart mörkt. 

Så med fasit i hand de måste vara VIND annars kan vi lika gärna skita i det. 
Vi hoppas på att vi har vädergudarna med oss nästa helg. DÅ vi ska ut på söndag tills dess.. Ha ett bra skit fiske. 


Dag 1
     

Dag 2 
         
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0